2015. sze 26.

TESZT A CSALÁDÁLLÍTÁSRÓL

írta: Féderer Ágnes
TESZT A CSALÁDÁLLÍTÁSRÓL

Biztosan jól ismered a családállítás módszerét? Tedd próbára a tudásodat, teszteld le, hogy amit eddig tapasztaltál, mennyire esik egybe azzal, amit valóban tud ez a tanácsadási technika.

Ha még nem jártál családállításon, de hallottál már róla, a megfejtésből megtudhatod, miért érdemes kipróbálnod.

Minden kérdésre csak egy jó válasz lehetséges. Ez a válasz megfelel annak a nézőpontnak, amit ma a világ legelismertebb állítói vallanak.

igazham.jpg

A TESZT

I. Mire jó ez a módszer?

1. Segít felderíteni olyan családi történeteket, amelyek hatással lehetnek rám, és befolyásolhatják az életemet.

2. Megmutatja a problémáim okát, végre kiderülhet, miért nem vagyok boldog.

3. Ez egy olyan önismereti lehetőség, amely a tudattalanomban megbújó összefüggések feltárásával megoldást konstruál azokra a problémáimra is, amelyekre régóta nem találom a választ.

II. Hogyan működik a családállítás?

1. A képviselők segítségével megjelenített családtagokat egyszerűen rábízzuk a „mezőre”, és végül kiderül miért akadtam meg az életemben.

2. A családállító nyeri ki megfelelő szaktudással a kliens számára (aktuálisan) szükséges információkat a mezőből, és ebből megoldási modellt hoz létre.

3. Az okok megismerésével megkönnyebbülhet a lelkem.

(MEZŐ= azt feltételezzük, hogy minden emberi rendszernek, így a családnak is van egy olyan szellemi erőtere, amelyben az odatartozók minden tapasztalása, megoldási eszköze, energiája megtalálható.)

III. Mi a pontos neve ennek a módszernek?

1. Hellinger terápia, mert Bert Hellinger találta ki ezt a módszert.

2. Családfelállításnak hívják a világ összes nyelvén, hiszen legtöbbször a családtagokat jelenítjük meg a térben, hogy a rejtett összefüggéseket feltárjuk. Bert Hellingernek elévülhetetlen érdeme van a módszer alapjainak lerakásában és széleskörű megismertetésében, ám nagyon sok szakember kellett még ahhoz, hogy a ma használatos családállítási technikákkal dolgozhassunk.

3. Lélekállítás, mert a tudattalannal dolgozunk, onnan hozunk felszínre fontos információkat.

IV. Miért érdemes elmenni egy családállításra?

1. Végre megértem, miért olyan az életem, amilyen…

2. Végre megoldódik az életem…

3. Olyan utat mutat, amely segítségével döntéseket hozhatok, és megváltoztathatom az életemet…

V. Miért meghatározó az, hogyan viszonyulok a szüleimhez?

1. A boldogságomat alapvetően befolyásolja, hogy mindent megkaptam-e tőlük (figyelmet, szeretetet, biztatást, stb.), amire vágytam.

2. Ha képes vagyok úgy látni, hogy a legfontosabbat, az életemet biztosan megkaptam tőlük, illetve beépítem mindazt, amit adtak, ám ezt a csomagot a magam módján hasznosítom, akkor bármit kihozhatok a saját sorsomból.

3. A múltban rejlik minden fontos válasz, ha megfejtem az összefüggéseket, megoldhatom azt, ami bánt.

VI. Hogyan zajlik egy családállítás?

1. Elmegyek egy csoportba, és ott a lelkemben megélem a változást.

2. Visszaadom valamelyik felmenőmnek azt a sorsot, amit családi szolidaritásból átvettem tőle

3. Csoportban vagy egyéni ülésben is az a lényeg, hogy felismerem, eddig mi akadályozott meg bizonyos céljaim elérésében, majd a hétköznapokban tudatosan is menedzselem a változást segítő folyamatokat.

VII. Miért fontos egy mondatban összefoglalni a problémámat?

1. Ha nem tartok még ott, hogy pontosan megfogalmazzam, miért érzem magam rosszul a bőrömben, kifejthetem bővebben is, a családállító pedig célzott kérdésekkel segít összegyűjteni az állításhoz fontos információkat.

2. Mert a családállítás kevés információval is működik.

3. Limitált idő jut a problémák feltárására.

VIII. Megoldhatom-e a mások problémáját is családállítással?

1. Bármelyik családtagomnak tudok ezzel a módszerrel segíteni, hiszen a mező mutatja a megoldást.

2. Mindig csak annak a tudattalanjából nyerünk ki pontos információkat, aki jelen van. Bizonyos esetekben jelezhet irányokat, feltérképezhető mások viszonyulása hozzám, a saját változásaim pedig a körülöttem lévőkre is hatnak majd.

3. Felderíthetem kinek mi a bűne, hibája, majd ezt közlöm az érintettekkel (szüleim, társam, stb.), hogy rábírjam őket olyan változtatásra, amelytől én végre jól érezhetem magam.

IX. Mire számíthatok a családállítás után?

1. Mindig jön egy visszaesés, nehéz érzésekkel, nagy sírásokkal, aztán megoldódnak a problémáim.

2. Ha megpróbálok kezdeni valamit azzal, ami kijött a családállításon: felmérem a lehetőségeimet, elengedem a hiábavaló elvárásaimat, belenyugszom abban, hogy ami a gyerekkoromból hiányzik, most már örökre hiányozni fog, akkor döntési helyzetbe kerülök. Mit szeretnék kezdeni az életemmel és ezt hogyan valósítom meg. Végre képes vagyok önállóan menedzselni az életemet.

3. Nagy megkönnyebbülés következik, felszabadulok, és elrendeződik az életem.

X. Miért nem szabad beszélnem arról, ami az állításon történt?

1. Nincs ilyen szabály, a saját dolgaimat illetően. Csak annyi ajánlott, hogy aznap ne azzal foglalkozzam –, azaz egyet aludjak rá – amit az állításban láttam. Ennek oka a hatás maximalizálása, hogy tudatosan (védekezésül) ne írjam gyorsan felül az esetleg fájó, megdöbbentő összefüggéseket sem. A többiek állításával kapcsolatban valóban köt a csoporttitok.

2. Soha nem mondhatom el senkinek azt, ami történt, csak így biztosított a hatás.

3. Néhány hónappal később elárulhatom mit tapasztaltam, akkor már nem ártok vele magamnak.

MEGOLDÁSOK

A CSALÁDÁLLÍTÁS:

Ez egy olyan önismereti lehetőség, amely a tudattalanomban megbújó összefüggések feltárásával megoldást konstruál azokra a problémáimra is, amelyekre régóta nem találom a választ.

A családállító nyeri ki megfelelő szaktudással a kliens számára (aktuálisan) szükséges információkat a tudattalanomból, ha úgy tetszik a „mezőből”, és ebből megoldási modellt hoz létre.

Családfelállításnak hívják a világ összes nyelvén, hiszen legtöbbször a családtagokat jelenítjük meg a térben, hogy a rejtett összefüggéseket feltárjuk. Bert Hellingernek elévülhetetlen érdeme van a módszer alapjainak lerakásában és széleskörű megismertetésében, ám nagyon sok szakember kellett még ahhoz, hogy a ma használatos családállítási technikákkal dolgozhassunk.

Olyan utat mutat, amely segítségével döntéseket hozhatok, és megváltoztathatom az életemet…

Ha képes vagyok úgy látni, hogy a legfontosabbat, az életemet biztosan megkaptam a szüleimtől, illetve beépítem mindazt, amit adtak, ám ezt a csomagot a magam módján hasznosítom, akkor bármit kihozhatok a saját sorsomból.

Csoportban vagy egyéni ülésben is az a lényeg, hogy felismerem, eddig mi akadályozott meg bizonyos céljaim elérésében, majd a hétköznapokban tudatosan is menedzselem a változást segítő folyamatokat.

Ha nem tartok még ott, hogy pontosan megfogalmazzam, miért érzem magam rosszul a bőrömben, kifejthetem bővebben is a problémáimat, a családállító pedig célzott kérdésekkel segít összegyűjteni az állításhoz fontos információkat.

Mindig csak annak a tudattalanjából nyerünk ki pontos információkat, aki jelen van. Bizonyos esetekben a technika lehetővé teszik irányok jelzését, feltérképezhető mások viszonyulása hozzám, a saját változásaim pedig a körülöttem lévőkre is hatnak majd.

Ha megpróbálok kezdeni valamit azzal, ami kijött a családállításon: felmérem a lehetőségeimet, elengedem a hiábavaló elvárásaimat, belenyugszom abban, hogy ami a gyerekkoromból hiányzik, most már örökre hiányozni fog, akkor döntési helyzetbe kerülök. Mit szeretnék kezdeni az életemmel és ezt hogyan valósítom meg. Végre képes vagyok önállóan menedzselni az életemet.

Nincs olyan szabály a saját dolgaimat illetően, hogy nem beszélhetek az állításomról. Csak annyi ajánlott, hogy aznap ne azzal foglalkozzam –, azaz egyet aludjak rá – amit az állításban láttam. Ennek oka a hatás maximalizálása, hogy tudatosan (védekezésül) ne írjam gyorsan felül az esetleg fájó, megdöbbentő összefüggéseket sem. A többiek állításával kapcsolatban valóban köt a csoporttitok.

ÉRTÉKELÉS

Minden kérdésre tudtad a választ?

Gratulálunk, jó nézőpontból szemléled az életedet. Nem akarsz családállító lenni?

1-4 rossz válasz:

Netán figyelmetlenül olvasol? Kapkodsz, és nincs türelmed a finom részletek felismeréséhez? Ez lehet koncentrálási, kommunikációs probléma. Lehet az is, hogy felületesek az ismereteid a módszerrel kapcsolatban.  De gondolkodj el, persze, azon is, mely kérdéseken akadtál fenn, ezek netán a vakfoltjaid?

A fele (vagy több) nem jött be:

Egyszer próbálkozz olyan családállítóval is, aki elkötelezett, képzett, lépést tart a módszer fejlődésével, szándék és félelem nélküli, valamint tudja, hogy mi az a fenomenologikus tartás.

Szólj hozzá

teszt családállítás Hellinger Rendszerakadémia